A HÁROM SZAKTERÜLET ALAPKÖVETELMÉNYEIT MEGHATÁROZÓ TÖRVÉNYEK
MUNKAVÉDELEM >
Kockázatértékelés >
• Munkavédelmi kockázatértékelés
Mi a munkavédelmi kockázatelemzés?
A munkavédelmi kockázatértékelés pontosan meghatározza azokat a veszélyeket és kockázatokat, amelyek a munkavállalókat a munkavégzés közben vagy azzal összefüggésben érhetik.
A kockázatértékelés lényegileg a munkabiztonság javításnak és tökéletesítésnek az alapja. A dokumentáció alapul szolgál a szükséges beavatkozási pontok meghatározásához.
A vonatkozó jogszabály
1993.évi XCIII. tv. 54. §(részlet)
„A munkáltatónak rendelkeznie kell kockázatértékeléssel, amelyben köteles minőségileg, illetve szükség esetén mennyiségileg értékelni a munkavállalók egészségét és biztonságát veszélyeztető kockázatokat, különös tekintettel az
- alkalmazott munkaeszközökre,
- veszélyes anyagokra és keverékekre,
- a munkavállalókat érő terhelésekre, valamint
- a munkahelyek kialakítására.
A munkáltató a kockázatértékelést, a kockázatkezelést és a megelőző intézkedések meghatározását - eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában - a tevékenység megkezdése előtt, azt követően indokolt esetben, de legalább 3 évente köteles elvégezni.”
Ellenőrző hatóságok
A munkahelyi és a biológiai kockázatértékelés meglétét a munkavédelmi hatóság (OMMF), míg a kémiai és az optikai kockázatértékelését az ÁNTSZ ellenőrzi. Emellett hatósági fellépéssel élhet az Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő is, ha olyan munkahelyi baleset történik, mely jelentős kieséssel jár, és a felelős beazonosítása szükséges.
Munkavédelmi kockázatértékelés tartalma
A kockázatelemzés tartalmi elemeire vonatkozóan a munkavédelmi törvény meghatároz olyan pontokat, amelyeket minden esetben tartalmaznia kell az elkészült dokumentációnak.
Így a kockázatértékelés eredményeként a következők dokumentálása elengedhetetlen:
- a kockázatértékelés időpontja, helye, tárgya, az értékelést végző azonosító adatai;
- a veszélyek azonosítása, a Foglalkozás-egészségügyi Szolgálattal való együttműködés biztosítása;
- a veszélyeztetettek azonosítása;
- az érintettek száma;
- a kockázatot súlyosbító tényezők;
- a kockázatok minőségi, ill. mennyiségi értékelése – annak megállapítása, hogy a körülmények megfelelnek-e a vonatkozó jogszabályi, szabványi követelményeknek;
- a szükséges megelőző intézkedések, határidők, felelősök megjelölése;
- előző kockázatértékelés időpontja. (A kockázatértékelés legalább 5 évig megőrzendő.)
Kockázatértékelés minta
Alábbi mintánkon megtekintheti a kockázatértékelés tartalomjegyzékét:
Miért válasszon bennünket a kockázatelemzés elkészítéséhez?
Mert megrendelésre gyors, hatékony, precíz munkát végzünk, megbízható szakmai garanciával.
Valós értéket adunk: szervezetre szabottan összeállítjuk Önöknél a biztonságos munkakörnyezet kialakításának és fenntartásának szempontrendszerét, így a védettség máris garantált egy esetleges hatósági ellenőrzés esetén.
Ha a kockázatértékelést tapasztalt szakemberre bízná,
vegye fel velünk a kapcsolatot!
-
Szakmai hírek
Tűzvédelmi szabályozást érintő BM rendelet
Belügyminisztériumi rendelet jelent meg az egyes tűzvédelmi tárgyú BM rendeletek módosításáról.
-
Esettanulmányok
Saját fejlesztésű felmérő rendszerünk első gyakorlatba ültetésére az ACCOR-Pannonia Hotels egységeinél került sor 2006-2012 között. A kezdeti időkben a szállodalánc magyarországi tagjai közül a felénél kaptunk lehetőséget elkezdeni a munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szolgáltatásunkat... -
Letölthető dokumentumok
-
Megbízóink véleménye
“Jó döntést hoztunk, mikor az EU-SYNCHRONIC-ot választottuk."
„Munkájával teljes mértékben meg vagyunk elégedve.”
- EU-SYNCHRONIC Munka-, Tűz- és Környezetbiztonsági Kft.
Cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 117.
Telefon: +36 1 350 0967
E-mail: info@eusynchronic.hu