A HÁROM SZAKTERÜLET ALAPKÖVETELMÉNYEIT MEGHATÁROZÓ TÖRVÉNYEK
KÖRNYEZETVÉDELEM >
Környezetvédelmi nyilvántartások vezetése
Szükségesen elvégzendő feladatok veszélyes hulladék esetén
Veszélyes hulladéknak tekintendő minden olyan hulladék, amely a 2000. évi XLIII törvény 2. számú mellékletében felsorolt tulajdonságok (veszélyességi jellemzők pl.: robbanó, oxidáló, mérgező, fertőző, környezetre veszélyes, stb.) közül eggyel vagy többel rendelkezik, illetve ilyen anyagokat vagy összetevőket tartalmaz, eredete, összetétele, koncentrációja miatt az egészségre, a környezetre kockázatot jelent.
A veszélyes hulladék termelője köteles a keletkezett veszélyes hulladék sorsát szoros elszámolásban nyilvántartani és arról a környezetvédelmi hatóságnak adatokat közölni. A veszélyes hulladék nyilvántartást 10 évig meg kell őrizni.
Nem veszélyes (pl. kommunális-, hasznosítható- és inert) hulladék(ok) keletkezése esetén
Minden cég, gazdálkodó szervezet köteles a keletkező hulladékait gyűjteni, továbbá az annak begyűjtésére feljogosított hulladékkezelőnek (közszolgáltatónak) átadni.
A 440/2012. (XII. 29.) Korm. rendelete alapján a hulladék termelőjének, birtokosának telephelyenként naprakész nyilvántartást kell vezetnie a tevékenysége során képződő hulladék mennyiségéről és fajtánkénti összetételéről. A nyilvántartást nem veszélyes hulladék esetén is a rendelet szerinti adattartalommal kell vezeti.
Veszélyes anyagok és készítmények felhasználása esetén
A kémiai biztonságról szóló 2000. évi XXV. törvény szerint veszélyes anyaggal, illetve veszélyes készítménnyel tevékenységet folytatóknak a felhasznált veszélyes anyagokról nyilvántartást kell vezetniük. A nyilvántartást 5 évig meg kell őrizni. A nyilvántartás elkészítése és vezetése tehát a veszélyes anyagot felhasználó szervezet feladata.
A nyilvántartást veszélyes anyagok és készítmények felhasználása esetén törvény és végrehajtó rendeletei szerinti adattartalommal kell vezeti.
Nyilvántartások vezetését ellenőrző hatóságok
Az illetékes Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) ellenőrzi.
Miért végeztesse velünk környezetvédelmi nyilvántartásainak vezetését?
Cégünk alapításától fogva berendezkedett alapvető környezetvédelmi szolgáltatásra is. Szakembereink környezetvédelmi mérnökök, akik nagy rutinnal kezelik a felmerülő szakmai problémákat. A hulladék nyilvántartás vezetése, a hulladék bevallás elkészítése kellemetlen, de kötelezően előírt feladatok. Ha szükséges, akkor levesszük az Ön válláról a nyilvántartások vezetésének terhét.
Készséggel és tapasztalattal tudunk vállalkozni a hulladék nyilvántartással kapcsolatos dokumentumok kitöltésére.
Ha nyilvántartásainak kezeléséhez tapasztalt szakemberre van szüksége, vegye fel velünk a kapcsolatot!
-
Szakmai hírek
Tűzvédelmi szabályozást érintő BM rendelet
Belügyminisztériumi rendelet jelent meg az egyes tűzvédelmi tárgyú BM rendeletek módosításáról.
-
Esettanulmányok
Saját fejlesztésű felmérő rendszerünk első gyakorlatba ültetésére az ACCOR-Pannonia Hotels egységeinél került sor 2006-2012 között. A kezdeti időkben a szállodalánc magyarországi tagjai közül a felénél kaptunk lehetőséget elkezdeni a munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szolgáltatásunkat... -
Letölthető dokumentumok
-
Megbízóink véleménye
“Jó döntést hoztunk, mikor az EU-SYNCHRONIC-ot választottuk."
„Munkájával teljes mértékben meg vagyunk elégedve.”
- EU-SYNCHRONIC Munka-, Tűz- és Környezetbiztonsági Kft.
Cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 117.
Telefon: +36 1 350 0967
E-mail: info@eusynchronic.hu