A HÁROM SZAKTERÜLET ALAPKÖVETELMÉNYEIT MEGHATÁROZÓ TÖRVÉNYEK
MUNKAVÉDELEM >
Kockázatértékelés
A kockázatértékelés szerepe a munkavédelemben
A kockázatértékelés az adott munkakörnyezet adottságait vizsgálja meg egy adott szempontrendszer alapján, majd az összevetés kiértékelését követően meghatározza a szükséges teendőket.
- Konkrétabban: a meglévő személyi, tárgyi, szervezési feltételeket hasonlítja össze a vonatkozó előírásokkal (jogszabályokkal, szabványokkal, üzemeltetési dokumentumokkal).
- Egy gondosan elvégzett munkahelyi kockázatértékelés – megfelelő szakmai érvekkel alátámasztva – lehet a biztonságos munkavégzés kialakításának egyik garanciája.
- Hitelesítői: a munkabiztonsági szakember és a foglalkozás-egészségügyi orvos.
A kockázatelemzés típusai:
- munkahelyi kockázatértékelés
- kémiai kockázatbecslés
- biológiai kockázatértékelés
- optikai kockázatelemzés.
A felsorolt kockázatértékelések lehetnek teljesen különálló dokumentumok is, de praktikus okokból gyakori, hogy például a munkahelyi és a kémiai kockázatértékelés egy dokumentum tárgyát képezi.
Kockázatelemzésre vonatkozó jogszabály
1993.évi XCIII. tv. 54. § (részlet)
„A munkáltatónak rendelkeznie kell kockázatértékeléssel, amelyben köteles minőségileg, illetve szükség esetén mennyiségileg értékelni a munkavállalók egészségét és biztonságát veszélyeztető kockázatokat, különös tekintettel az
- alkalmazott munkaeszközökre,
- veszélyes anyagokra és keverékekre,
- a munkavállalókat érő terhelésekre, valamint
- a munkahelyek kialakítására.
A munkáltató a kockázatértékelést, a kockázatkezelést és a megelőző intézkedések meghatározását - eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában - a tevékenység megkezdése előtt, azt követően indokolt esetben, de legalább 3 évente köteles elvégezni.”
Értékelés meglétét ellenőrző hatóságok
A munkahelyi és a biológiai kockázatértékelés meglétét a munkavédelmi hatóság (OMMF), míg a kémiai és az optikai kockázatértékelését az NNK ellenőrzi. Emellett hatósági fellépéssel élhet az Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) is, ha olyan munkabaleset történik, mely jelentős kieséssel jár, és a felelős beazonosítása szükséges.
Miért velünk készíttesse el a kockázatértékelését?
Mert megrendelés esetén gyors, hatékony és precíz munkát végzünk, megbízható szakmai garanciával.
Valós értéket adunk: szervezetre szabottan összeállítjuk Önöknél a biztonságos munkakörnyezet kialakításának és fenntartásának szempontrendszerét, így a védettség máris garantált egy esetleges hatósági ellenőrzés esetén.
Ha a kockázatértékelést tapasztalt szakemberre bízná, vegye fel velünk a kapcsolatot!
-
Szakmai hírek
Tűzvédelmi szabályozást érintő BM rendelet
Belügyminisztériumi rendelet jelent meg az egyes tűzvédelmi tárgyú BM rendeletek módosításáról.
-
Esettanulmányok
Saját fejlesztésű felmérő rendszerünk első gyakorlatba ültetésére az ACCOR-Pannonia Hotels egységeinél került sor 2006-2012 között. A kezdeti időkben a szállodalánc magyarországi tagjai közül a felénél kaptunk lehetőséget elkezdeni a munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szolgáltatásunkat... -
Letölthető dokumentumok
-
Megbízóink véleménye
“Jó döntést hoztunk, mikor az EU-SYNCHRONIC-ot választottuk."
„Munkájával teljes mértékben meg vagyunk elégedve.”
- EU-SYNCHRONIC Munka-, Tűz- és Környezetbiztonsági Kft.
Cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 117.
Telefon: +36 1 350 0967
E-mail: info@eusynchronic.hu