A HÁROM SZAKTERÜLET ALAPKÖVETELMÉNYEIT MEGHATÁROZÓ TÖRVÉNYEK
GYAKORI KÉRDÉSEK
1. Hány fős foglalkoztatás esetén kötelező munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szakember, illetve szakcég igénybe vétele?
Munkavédelem esetén:
Szaktevékenységnek minősülő feladatok /2. pont/ elvégzéséhez minden esetben, - viszont 50 fő alatt az ügyviteli feladatok ellátásához nem kell szakember.
Tűzvédelem területén:
Legalább középfokú képesítés szükséges:
- A,B,C tűzveszélyességi osztály esetén.
Legalább felsőfokú képesítés szükséges:
- Ha a helyszínen létesítmény tűzoltóság működik,
- A,B tűzveszélyessig osztályú, 50 fő feletti veszélyességi övezet esetén,
- A,B tűzveszélyességi osztályú, 100 fő feletti tűzszakasz esetén,
- mozgásukban, vagy cselekvőképességükben korlátozott személyek tartózkodására szolgáló tűzszakasz, 100 fő felett,
- C tűzveszélyessi osztály, 200 fő felett.
Környezetvédelem tekintetében:
Ügyviteli munkához, hatósági bejelentésekhez minimum középfokú, szakértői szintű feladatok végzéséhez felsőfokú szakképesítés szükséges.
[ Laptető ]
2. Mely munkavédelmi feladatok minősülnek szaktevékenységnek, amelyeket csak szakképesítéssel rendelkező személy végezhet?
- Üzembe helyezés előtti vizsgálat,
- Munkahelyi kockázatértékelés, és annak felülvizsgálata,
- Súlyos baleset kivizsgálása,
- Időszakos biztonsági felülvizsgálat,
- Egyéni védőeszközök juttatásának szabályozása,
- Mentési Terv kidolgozása,
- Megelőzési stratégiára javaslat,
- Emelőgép ügyintézés,
- Munkakörnyezeti mérések,
- Villamos felülvizsgálatok.
[ Laptető ]
3. Milyen konzekvenciákkal járhat a Munkáltatóra vonatkozóan a szakmai jogszabály előírások figyelmen kívül hagyása?
Munkavédelem
- Munkavédelmi bírság
- A Munkáltató felkerül az OMMF feketelistájára.
- Szabálysértési bírság
- Büntetőjogi felelősségre vonás.
Tűzvédelem
- Helyszíni bírság.
- Szabálysértési feljelentés.
- Tűzvédelmi bírság a 259/2011. /XII. 07./) Kormányrendelet értelmében.
- Büntetőjogi felelősségre vonás.
Környezetvédelem
- Környezetvédelmi bírság.
- Büntetőjogi felelősségre vonás.
Tapasztalatunk alapján az a cég, ahol a munka -, tűz és környezetvédelmi követelmények teljesülnek, gazdaságilag is sikeresebb, mint ahol káosz van ezeken a szakterületeken.
[ Laptető ]
4. Mi az előnye a szakmai szolgáltatás igénybevételének a szakemberek alkalmazásával szemben?
A Szolgáltatónak a feladatai teljesítéséhez az egész szakmai háttércsapata rendelkezésére áll, míg az alkalmazott állományú szakember munkája egyetlen személy szaktudására épül. A munka díjazása vonatkozásában a szolgáltatási díj a kedvezőbb, mivel az alkalmazott bérét különböző járulékok terhelik. Anyagi felelősséget a szakmai munkáért csak a Szolgáltatónak van módjában vállalni, míg az alkalmazottat legfeljebb fegyelmi felelősségre vonásban lehet részesíteni.
[ Laptető ]
5. Milyen feltételeket kell biztosítania (általában) a Megbízónak a munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szolgáltatás igénybevétele esetén?
- Ki kell jelölnie egy kapcsolattartót – a gazdasági vezetőket kímélendő,
- Biztosítani kell a teljes szakmai dokumentációt, illetve abba történő betekintési lehetőséget,
- Irodai infrastruktúrát illetően legalább egy munkahelyet,
- Oktatásokhoz helységet
[ Laptető ]
6. Mi következik a szolgáltatás megrendelése után?
Ez részben a feladatellátás jellegétől és az igényektől is függ, de általánosságban elmondható:
- 2-3 óra alatt elvégezzük a helyszíni felmérést.
- Összeállítjuk a szerződéstervezetet.
- Személyes egyeztetésre kerül sor.
- Programozzuk a feladatokat.
- Havonta beszámolunk az előrehaladásról.
[ Laptető ]
7. Kinek kell jeleznie, ha az alapszerződésen kívüli, időszakos szakmai feladat válik aktuálissá?
Természetesen a Szolgáltatónak, mert ő ismeri a jogszabályi előírásokat. A Megbízónak módjában áll más Vállalkozótól is ajánlatot bekérni adott munkára. A feladat eseti megbízási szerződés keretében kerül megoldásra.
[ Laptető ]
8. Ki készíti elő tárgyalásra a szerződéstervezetet?
Természetesen a Szolgáltató, mert neki kell ismernie a gazdálkodó szervezetekkel szembeni jogszabályi kötelezettségeket. A szerződés aláírását személyes tárgyalás előzi meg.
[ Laptető ]
9. Hogyan kell értelmezni Vállalkozó részéről a szakmai hatósági ellenőrzéseken való képviselet biztosítását?
A szakmai hatóságok – OMMF, Kataszrófavédelem, ÁNTSZ, KÖFE – általában előre jelzik az ellenőrzésük időpontját. Ez esetben az időpontot haladéktalanul közölni kell a Vállalkozóval, aki az ellenőrzés helyszínére megy, és szakmai kérdésekben képviseli a Megbízó érdekeit.
[ Laptető ]
10. Hogyan kalkuláljuk a szolgáltatási árainkat?
Átalánydíjas szolgáltatás vonatkozásában korrekt ajánlatot adni csak a helyi körülmények ismeretében lehet /technológia, veszélyesség, alapterület, létszám, stb./ Az áraink alapját az időráfordítás képezi, ami a bemutatkozáskor említett szakmai szisztémák alkalmazása következtében jelentősen lerövidül. Tehát a szakmai dokumentációk kidolgozása és rendszerbe állítása után az ajánlati ár attól függ, hogy havonta hány alkalommal, és mennyi időt kell tölteniük szakembereinknek a helyszínen.
[ Laptető ]
-
Szakmai hírek
Tűzvédelmi szabályozást érintő BM rendelet
Belügyminisztériumi rendelet jelent meg az egyes tűzvédelmi tárgyú BM rendeletek módosításáról.
-
Esettanulmányok
Saját fejlesztésű felmérő rendszerünk első gyakorlatba ültetésére az ACCOR-Pannonia Hotels egységeinél került sor 2006-2012 között. A kezdeti időkben a szállodalánc magyarországi tagjai közül a felénél kaptunk lehetőséget elkezdeni a munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szolgáltatásunkat... -
Letölthető dokumentumok
-
Megbízóink véleménye
“Jó döntést hoztunk, mikor az EU-SYNCHRONIC-ot választottuk."
„Munkájával teljes mértékben meg vagyunk elégedve.”
- EU-SYNCHRONIC Munka-, Tűz- és Környezetbiztonsági Kft.
Cím: 1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 117.
Telefon: +36 1 350 0967
E-mail: info@eusynchronic.hu